Zoekmachine optimalisatie
UW WEBSITE OP EEN A LOCATIE

Veel tijd en energie in een website gestoken maar te weinig mensen weten jullie te vinden?
Met gebruik van diverse technieken maar bovenal verstand van zaken kunnen wij er voor zorgen dat uw website beter gevonden wordt in Google.

Het belang van goed gevonden worden

Het belang van goed gevonden worden

Ongeveer de helft van alle website bezoeken wereldwijd komen via een zoekmachine. Wanneer u dus slecht te vinden bent loopt u een hele hoop potentiele klanten mis. Zie het als een winkel die niet te vinden is, dat is een kansloos verhaal. Ja, een website heeft een A locatie nodig.



Hoe wertk zoekmachine optimalisatie eigenlijk?

Er zijn heel veel factoren die bepalen of uw website goed scoort in de zoekmachines. Het is onmogelijk om dat even in het kort uit te leggen maar het komt altijd terug op drie hoofdzaken: Weet waar uw doelgroep naar zoekt, kwalitatief hoogwaardige content en een
zoekmachinevriendelijke website.

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek

Een goed begin is het halve werk. Bepaal eerst waar uw potentiële klanten online naar zoeken, zeg niet te snel dat weten we wel. Vaak merken wij dat er te veel vanuit de eigen organisatie gedacht wordt. Luister goed naar uw bestaande klanten, hoe benoemen zij uw producten of diensten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u het intern altijd over occasions heeft maar dat uw klanten het veel vaker over tweedehands auto’s hebben.

Denk ook goed na of het voor u niet veel interessanter is om lokaal gevonden te worden. Wanneer u uw klandizie voornamelijk regionaal wilt bedienen neem dit dan mee in de zoekmachineoptimalisatie. Zo is het bijvoorbeeld makkelijker om op "Webdesign Utrecht" gevonden te worden dan op "Webdesign". Bovendien behaalt u daar veel relevantere resultaten mee. Iemand in Groningen is waarschijnlijk minder geïnteresseerd in een webdesign bureau uit Utrecht. Doe er uw voordeel mee!

Kwalitafief hoogwaardige content

Kwalitafief hoogwaardige content

U heeft dit waarschijnlijk al veel vaker gehoord maar het begint echt allemaal met goede content. Schrijf content die de doelgroep wil lezen, die hun vragen beantwoord en ga dan aan de slag om deze content te promoten.


Optimaliseer de content

Zorg dat de zoekmachines uw content makkelijk kunnen doorzoeken, maak gebruik van de juiste meta tags, titels en zoekwoorden in uw content. Zorg er ook voor dat uw website qua techniek zoekmachinevriendelijk is, snelheid en schone code is daarbij bijvoorbeeld heel belangrijk.

Kunnen we dat niet zelf doen?

Wees vrienden met de zoekmachines

Google is constant bezig met aanpassingen aan hun algoritmes. Daar kunnen we over klagen of er gewoon in mee gaan. Feit is dat we, om goede resultaten in de zoekmachines te behalen, aan de richtlijnen van Google moeten voldoen. Als we dit niet doen kan dat serieuze gevolgen hebben.



Kunnen we dat niet zelf doen?

Er is een kleine kans dat u zelf een succesvolle zoekmachine campagne begint. De technieken veranderen zo vaak en zo snel dat het voor een leek bijna onmogelijk is dit bij te houden. Maar een goede zoekmachine campagne komt wel van twee kanten, wij hebben jullie ook nodig. Jullie hebben immers de marktkennis.

IS UW WEBSITE ZOEKMACHINE VRIENDELIJK?

Wat kunnen we voor u betekenen?

We kunnen onmogelijk al ons werk met u delen, wat u hier ziet is slechts een greep uit onze online werkzaamheden. We hopen u zo voldoende te hebben geïnspireerd.

Wij helpen u graag met het behalen van online resultaat! Neem contact op of bekijk eerst ons werk.

Merlijn Ackerstaff Internetbureau Utrecht Clearsite

Even sparren?

Email met
Merlijn Ackerstaff
of bel - 030 264 06 05
Ik help u graag op weg!