Online strategie
MET OOG VOOR RESULTAAT

Een online strategie is onmisbaar om goed resultaat te boeken. Jullie hebben de marktkennis en wij weten wat wel en niet werkt online, samen maken we de beste strategie.

Doelgroepen

Wat zijn uw doelgroepen, waar ligt hun behoefte en waar en hoe kunnen we hen raken?

Doelen

Gaan we voor naamsbekendheid, gaan we voor klanten werven of klantenbinding? Wat zijn uw doelen?

Doelstellingen

De doelstellingen worden vastgelegd. Zo kunnen we meten of deze behaald worden. Helder.

Inzicht krijgen

Inzicht krijgen

Wij willen graag weten waar u nu staat en waar u naar toe wilt. Aan de hand van beschikbare tools en cijfers, krijgen wij inzicht in waar u nu staat, hoe vindbaar u bent in diverse zoekmachines, social media en andere online kanalen. Welke online uitingen heeft u op dit moment en hoe presteren deze? Hoe staat dit ten opzichte van de concurrentie?
Daarna willen we graag van u horen waar u in de toekomst naar streeft en wat u bereid bent hiervoor te doen.

Doelgroepen

We willen graag zoveel als mogelijk weten over uw doelgroepen, daarna bedenken we gezamenlijk aan de hand van bijvoorbeeld persona's hoe we hen het beste kunnen bereiken.

Doelen, doelstellingen en KPI's Doelen, doelstellingen en KPI's

Doelen, doelstellingen en KPI's

Voor een optimaal resultaat worden er doelen en doelstellingen vastgelegd en als het even kan per doel ook KPI’s vastgelegd. Hieronder enkele voorbeelden

Voorbeeld 1
Doel = Naamsbekendheid creëren
Doelstelling = Een X% van de doelgroep kent ons product
KPI = Impressies op online kanalen of clicks op online kanalen.

Voorbeeld 2
Doel = Klanten werven
Doelstelling = X% van de doelgroep vraagt een offerte of informatie aan via de website
KPI = Aantal leads dat een offerte aanvraagt via de website.

Voorbeeld 3
Doel = Klanten binden
Doelstelling = X% van de klanten is loyaal
KPI = Aantal klanten dat andere klanten aanbrengt.

Welke middelen gaan we inzetten?

Welke middelen gaan we inzetten?

Samen gaan we bepalen welke middelen we in gaan zetten om de gestelde doelen te realiseren.

Voorbeeld 1
Naamsbekendheid vergroten door bijvoorbeeld te adverteren op Adwords en er voor te zorgen dat de organisatie organisch beter gevonden wordt.

Voorbeeld 2
Klanten werven door landingspagina’s voor producten of diensten te realiseren die er op gericht zijn om een bezoeker een offerte aan te laten vragen.

Voorbeeld 3
Klanten binden door een functionaliteit te bouwen waarmee bestaande klanten iets terug kunnen krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het model wat Dropbox hanteert: u krijgt daar voor iedere aangebrachte klant een aantal gb extra opslagruimte gratis.

OOK BEGINNEN MET EEN ONLINE STRATEGIE?

Wat kunnen we voor u betekenen?

Een online strategie kan afhankelijk van uw situatie in vele vormen komen, van heel uitgebreid tot kort en bondig. Het gaat ons om het behalen van online resultaat.

Wij helpen u graag met het behalen van online resultaat! Neem contact op of bekijk eerst ons werk.

Merlijn Ackerstaff Internetbureau Utrecht Clearsite

Even sparren?

Email met
Merlijn Ackerstaff
of bel - 030 264 06 05
Ik help u graag op weg!