Website optimalisatie
HAAL MEER UIT UW WEBSITE

Wij geloven dat het pas begint bij het live zetten van een website, u heeft nu een prachtig instrument om de markt mee te gaan bespelen. Alles kan gemeten en geanalyseerd worden, dat is het mooie van online. Het kan altijd beter, we blijven kritisch.

Google analytics

Google analytics

Voor elke website die wij opleveren maken we een Google Analytics account aan. Met Google Analytics heeft u een prachtig instrument om de bezoeken van uw website te analyseren: waar komen de bezoekers vandaan? Op welke pagina’s komen ze? Met welke ‘devices’ komen ze op uw website? Hiermee krijgt u inzicht van wat er goed gaat op de website maar ook waar de verbeterpunten liggen.

Zeker in het begin valt het voor een leek vaak niet mee om van de gigantische hoeveelheid aan informatie iets bruikbaars te maken. Ook merken we vaak dat het bij onze klanten gewoonweg aan tijd ontbreekt om hier iets mee te gaan doen, dit is echter een gemiste kans.
Wij kunnen deze data voor u analyseren en er een keurig rapport van maken met alleen de voor u interessante gegevens. We kunnen afspreken dat we deze bijvoorbeeld eens per maand met u doornemen.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

In de meeste gevallen is het de bedoeling dat uw website converteert, dit kan een aankoop zijn maar ook een demo aanvraag of een contact moment via de website. Al deze conversies kunnen gemeten en geanalyseerd worden. Wanneer de conversie op uw site op sommige plekken minder hoog is dan verwacht, kunnen wij gaan kijken waar dit aan ligt en nog belangrijker: er wat aan gaan doen. Dit kan heel vaak al op een vrij eenvoudige manier, misschien toch een veld minder in het formulier of gewoon de tekst op een knop aanpassen, het kan hem in van alles zitten.

Heatmap tracking

Heatmap tracking

Middels heatmap tracking kunnen we waardevolle informatie verzamelen. Zo kan je bijvoorbeeld zien op welke plekken veel wordt geklikt, misschien klikken bezoekers wel op plaatsen waar helemaal geen link is. Dan kan dat een indicatie zijn dat ze daar wel een link verwachten. Ook zie je soms dat men juist helemaal niet klikt op plaatsen waarvan je het wel zou verwachten. Met al die informatie kunnen we vervolgens weer aan de slag om de website te optimaliseren.

A/b testen

A/b testen

A/B testen doe je door variaties van bijvoorbeeld een pagina live te zetten: op pagina A is de knop die tot een conversie moet leiden rood en op pagina B is de knop groen. Wanneer je verschillende bezoekers een verschillende pagina serveert kun je na verloop van tijd zien welke knop er beter converteert en dan maken we die definitief. Dit hoeft niet altijd de meest esthetische oplossing te zijn, het kan best zijn dat de rode knop minder past bij de website maar wel 30% beter converteert.

OOK MEER UIT UW WEBSITE?

Wat kunnen we voor u betekenen?

We kunnen onmogelijk al ons werk met u delen, wat u hier ziet is slechts een greep uit onze online werkzaamheden. We hopen u zo voldoende te hebben geïnspireerd.

Wij helpen u graag met het behalen van online resultaat! Neem contact op of bekijk eerst ons werk.

Merlijn Ackerstaff Internetbureau Utrecht Clearsite

Even sparren?

Email met
Merlijn Ackerstaff
of bel - 030 264 06 05
Ik help u graag op weg!